Copyright 2019 - All Rights Reserved for UOB (2017)

UNIVERSITY OF BAHRAIN REQUIRES

The University of Bahrain French Studies Center is in the process of offering a number of academic posts to suitable application at various levels (Professor/ Associate Professor/ Assistant Professor). For the academic year 2019/2020

 

Language sciences

 

Teaching French as a foreign language

 


Recruitment Conditions:

  1. The BA, MA and PhD degrees must be in the same general specialization, and the PhD degree in the required field of specialization from a recognized university, preferably the French, Canadian, Belgium and Swiss universities.
  2. Applicants must have a minimum of (3) years teaching experience at a tertiary level.
  3. Applicants must have a research activity.
  4. Applicants must have experience in curriculum development, writing of teaching materials and student assessment.
  5. Applicants must have knowledge of contemporary teaching practices, e-learning and computer-assisted learning.
  6. Applicants must be a team worker.
  7. Applicants must have well-developed interpersonal and organizational skills.
  8. Applicants must have the ability to adapt and work flexibly.
  9. Applicants must have an excellent command in Arabic or in English.

Application must include:

  1. Copy of Curriculum vitae (C.V.).
  2. Copy of the academic degree certificates (BA, MA and PhD), or equivalents certified by the official authorities.
  3. Copy of work experience certificate.
  4. Copy of the passport for the applicant, his/her spouse and children.
  5. Two recent photographs of the applicant.
  6. Two recommendation letters.
  7. A certificate of good conduct from the official authorities (non-criminal record).
  8. List of publications and research projects together with copies of abstracts.
  9. Permanent residence address, email and telephone numbers.

Applications for specializations not advertised above will not be considered. Only accepted applications will be contacted.


Applications should be uploaded 
through this portal 

 

Note:

  1. Hard copy application will not be considered. Please type your application neatly and clearly, pay attention to formatting.
  2. Please make sure to send the required documents in English.
  3. Applications that don't meet minimum requirements will not be considered.
  4. The University will get in touch with successful applications only.

 

 

إعــلان توظـيف

تعلن جامعة البحرين عن توفر وظائف أكاديمية شاغرة (أستاذ مساعد) للعام الدراسي 2019/2020 بمركز الدراسات الفرنسية في التخصصات التالية:

 

علوم اللغة

 

تخصص دقيق طرق تدريس اللغة الفرنسية كلغة اجنبية.

 


الشروط العامة:شروط الترشيح للوظيفة:

  1. أن يكون المتقدم حاملا لمؤهل(البكالوريوس-الماجستير- الدكتوراه) في نفس مجال التخصص العام وأن تكون شهادة الدكتوراه في مجال التخصص الدقيق، و من جامعة معترف بها و الأفضلية للجامعات الفرنسية والكندية والبلجيكية والسويسرية.
  2. أن يكون لديه خبرة طويلة في التدريس في جامعة معترف بها لا تقل عن 3 سنوات.
  3. ان يكون قد نشر بحوثا ومؤلفات في مجال تخصصه.
  4. أن يكون لديه خبرة في تطوير المناهج الدراسية ،وكتابة المواد التعليمية وتقييم الطلاب.
  5. أن يكون لديه الإلمام بطرق التدريس المعاصرة والتعليم الإلكتروني والتعلم بمساعدة الحاسوب.
  6. أن يكون لديه قدره على العمل ضمن فريق و يمتلك روح العمل الجماعي.
  7. أن يكون لديه مهارات شخصية وتنظيميه متطورة.
  8. أن يكون لديه القدرة على التكيف والعمل بمرونة.
  9. أن يجيد اللغة العربية أو اللغة الإنجليزية تحدثاً وكتابه بالإضافة إلى لغة التخصص (الفرنسية).

المستندات المطلوبة

  1. نسخة من السيرة الذاتية.
  2. عدد (2) صور فوتوغرافية حديثة للمتقدم.
  3. نسخة من الشهادات العلمية (الدكتوراه/ الماجستير/ البكالوريوس) مصدقة من الجهات الرسمية.
  4. شهادة الخبرة موثقة من الجامعة.
  5. نسخة من جواز السفر للمتقدم والمرافقين.
  6. عدد (2) رسائل توصية على الأقل ترفق مع الطلب.
  7. أن تكون لديه شهادة حسن سيرة وسلوك من الجهات الرسمية.
  8. قائمة بالمؤلفات والبحوث التي تم نشرها بالإضافة الى نسخ من ملخصاتها.
  9. العنوان الدائم والبريد الإلكتروني وأرقام الهواتف.

 

ملاحظات هامة:

  1. يرجى طباعة السيرة الذاتية بصورة واضحة.
  2. يرجى تحديد الوظيفة والتخصص المطلوب.
  3. يرجى إرفاق جميع الأوراق والمستندات المطلوبة وتدبيسها مع بعضها بشكل منظم.
  4. سوف تلغى الطلبات التي لا تنطبق عليها الشروط والملاحظات.
  5. سيتم التواصل مع أصحاب الطلبات الموفقة في الترشيح فقط.